Tekstit

Mun fanit on typeriä sikoja

Huuu, täällä taas niinkun Rockin' Da Northin biisis!!!

Nyt kun kerran lupailin taustoittaa levyä biisi biisiltä täällä blogissa niin lienee aika aloittaa ihan oikeesti.

Aloitetaan nyt siis järjestyksessä ekasta biisitä/introsta Mun fanit on typeriä sikoja (ft. Hero Dishonest):

Vuosia sitten näin Simpsonien jakson, jossa Bart Simpson uneksi rock- tähteydestä; hän seisoi lihoneena ja sänkisenä lavalla julistaen esittävänsä uuden biisinsä "My fans are stoopid pigs." Mä aloin miettimään sitä läppää, et millainen vitun kusipää vois tehdä oikeesti ton nimisen biisin? Kuinka paljon pitäis olla kusta päässä päätyäkseen tollaseen ajattelutapaan?

Siksi ainoa oikea vaihtoehto oli tehdä samanniminen biisi.

Mä nyt kuitenkin ajattelin lähestyä biisiä eri näkökulmasta: Mä en tarvitse faneja. Multa on kyselty foorumissa mm. Steen -julisteita ja muuta paskaa. Kuka siis ihan vakavasti haluais mun lärvin seinälleen? Hä? Urpot.

Tottakai mä toivon, et jengi diggailee mun tekemästä musiikista, siksihän mä sitä teen. Mut diggailun ja sellasen Negative -tyyppisen fanittamisen välillä on aika vitullinen ero. Mä kirjoitan kantaaottavia settejä, eikä niitä kannata niellä todellakaan sellaisenaan. Biisien tarkoitus on edelleen herättää ajatuksia ja tiedonhalua. Eikä sitäpaitsi 3-4 minuutin biisiin voi näinkään laajoja asioita kattavasti perustella, mitä levy käsittelee. Siksi me pistettiin toi foorumi tänne pydeen ,että siellä voidaan purkaa biisejä ja keskustella asioista.

Nykyään tuntuu siltä, että levyn sijasta ihmiset (liikaa yleistämättä) pikemminkin ostavat mielikuvan tai ihanteen elämästä/elämäntavasta kuin musiikkia. Tätähän nyt näkee ympärillään jatkuvasti; jengi edustaa pseudoheimoaan gootti- ja hoppikledjuilla, yhdeksässä tapauksessa kymmenestä aatteet seuraavat pukeutumista ja musiikkia. Mun mielestä homma on perseestä, että jengi kieltäytyy kuuntelemasta metallia vain sen takia, että se on 'haudankaatomusaa' ja hoppia siksi, että se on 'jotain neeekerijoujoupaskaa'. Miks vitussa musiikkia ei vain voi diggailla sen musiikillisten ansioiden vuoksi? Miks siihen pitää vääntää se aatemaailma mukaan? Monilta ihmisiltä jää kuuntelematta vitun hyviä settejä näinkin vitun urposta syystä. Mä oon jauhanu skeidaa monen junnun kanssa, jotka räbäyttelee itsekin ja kun niiltä kysyy niiden musiikkimakua, se on 'pelkkä hoppi.' Kuinka vitussa sä voit viedä hommaa sille kuuluisalla next levelille, jos koko sun musiikillinen tietämys koostuu vain samasta genrestä ja pahimmillaan sen kliseistä? Paskiaiset.

Tästäkin paskasta hyötyy loppupeleissä vain noi isoimmat pelimiehet: Muodostetaan keinotekoisesti 'heimoja', joiden tunnusmerkkejä kaupataan riistohintaan kaikille osapuolille. Todellista kapinaa ei ole, se on kontrollin alla. Yritykset ja media säätelevät trendikkäät aatteet, joita noudattavat voivat ostaa sitä varten suunnitellut tunnusmerkit. Ei varmaankaan ole kenellekään epäselvää, miksei itse tehdyt vaatteet tai kierrättäminen ole kertaakaan noussut kansalliseksi trendiksi; se ei ole taloudellisesti kannattavaa.

Keikalla/promokuvissa mut nähneet on varmaankin huomanneet, ettei mun pukeutuminen oo ollenkaan hipitihopparille ominaista. Päätös on tietoinen; en aio asettua yhteenkään yritysten tekemään valmiiseen muottiin, mä näen itseni yksilönä. Mielummin pisaroita valtameressä kuin valmiita karsinoita... Toivottavasti tämä ei tee minusta kenenkään mielestä huonompaa muusikkoa.

Palailen asiaan taas piakkoin seuraavan biisin tiimoilta.. Taipan Circle on nauhoittanut demon 3rd Rail Music:in studiolla. Miksaan sen ja uploadaan sen tänne pikapuoliin. Shait is tait. Sillä välillä voitte vaikka käydä täällä.

Hyvät syksyt ja ostakaan levy. Pitää sitä rosvonkin syödä.

Kommentit (3 kpl)

lähettäjä: Anonymous Anonyymi

Voisit suositella jotain kirjoja luettavaksi.
Kiitos.
Levy poistoon.

torstaina, syyskuuta 29, 2005 

lähettäjä: Anonymous Anonyymi

Aah, asiaa.
Ei aatemaailma tee sinun vaatteita, mutta myös voi muistaa sen että tämäkin on turhaa yleistämistä. Niikun herra sanoikin..

Itselläni ei ole xxxxl housuja ja suorta lippistä vinossa. Mutta silti minut erottaa massasta. Ei kukaan sanoisi että olen rokkari. Mutta toisaalta, ei kukaan suoraan väittäisi että olen hoppari.

On suotavaa siis muistaa että ihmiset voivat edustaa eri "ala-kulttuureja" elikkäs pienempiä kulttuureita jossain maassa, suomessa on paljon gootti jutskaa.

Ja kaikkia ihmisiä jotkat pukeutuu tietyllä tavalla on kusipäitä (kulttuurimuoti, muoti).

Ps. Uus levy rokkaa. :)
Ps2. Kyllä kuuntelen muutakinkuin räppiä, räppi vaan on se juttu joka saa mun pään heilumaan ja ajattelemaan samalla. Tosin voihan sitä vaan ryypätä ja kuunnella räppii.

maanantaina, lokakuuta 10, 2005 

lähettäjä: Anonymous Anonyymi

Juuri tuollainen "fanittaminen" kyllä on niin vitun naurettavaa. Jos saan soveltaa niin anarkistithan ei kunnioita mitään auktoriteetteja eivätkä siis tee muista ihmisistä sellaisia. Sitten nämä "punkkarit" menevät keikoille pyytämään artistien nimmareita.

Ihan hyvin oot tuonut näitä ajatuksias esiin, samoja juttuja omassa päässäkin päihteiden lisäksi liikkuu.

torstaina, joulukuuta 13, 2007 

Lähetä kommentti

« Takaisin tekstit-osioon

Powered by Blogger